Πανοπλίες της Ύστερης Ελλαδικής Περιόδου / Μυκηναϊκές

Χάλκινο γυναικείο περικάρπιο

Γυναικείο περικάρπιο καλλωπισμού βασισμένο σε ανδρικό πολεμικό περικάρπιο της Μυκηναϊκής περιόδου (15-12ος π.Χ αιώνας). Αποτελείται από δύο κυρίως χάλκινα τμήματα, τις δύο ελάσματα σε μορφή «γέφυρας» και τους δύο αντιδιαμετρικά τοποθετημένους μεντεσέδες (στροφείς). Ο ένας μεντεσές χρησιμεύει για την σταθερή συγκράτηση των δύο τμημάτων του βραχιολιού ενώ ό άλλος ως μηχανισμός ασφάλισης στην περιοχή του καρπού. Η ασφάλιση γίνεται με την βοήθεια μιας χάλκινης περόνης με ευμεγέθη ανατομική λαβή για εύκολη και γρήγορη απελευθέρωση. Οι μεντεσέδες συγκρατούνται στην θέση τους με τρία ζεύγη επίσης χάλκινων πριτσινιών. Οι χάλκινες «γέφυρες» φέρουν ανασηκωμένα προς τα έξω χείλη, δύο παράλληλες σειρές από έκτυπους διακοσμητικούς κώνους ενώ στο μέσο της επιφανείας τους έχει φιλοτεχνηθεί το περίγραμμα από δύο στάχια. Η εξωτερική επιφάνεια δεν έχει γυαλιστεί έτσι ώστε να είναι ορατά τα σημάδια του «εν θερμώ» σφυρηλατήματος. Το εσωτερικό τους έχει επενδυθεί με μαλακό δέρμα για την προστασία του καρπού από εκδορές προκαλούμενες από τα μεταλλικά στοιχεία. Το περικάρπιο εφαρμόζεται στον καρπό πολύ εύκολα καθώς ανοίγει διάπλατα λόγω του σταθερού μεντεσέ ο οποίος συγκρατεί μόνιμα τα δύο γεφυρωτά χάλκινα τμήματα.

Ένα πραγματικό αυθεντικό «εν θερμώ» τεχνούργημα/κόσμημα της Ελληνικής τέχνης, μοναδικό από όλες τις απόψεις.

Άρθρα - Νέα

H αντίληψη της έννοιας του Ιστορικού χρόνου στον Παγανιστικό και Χριστιανικό κόσμο

H αντίληψη της έννοιας του Ιστορικού χρόνου στον Παγανιστικό και Χριστιανικό κόσμο

Η έννοια του χρόνου στην Εβραϊκή σκέψη, αν και απροσδιόριστο μέγεθος (Έζρας 10,13: «ο χρόνος είναι βροχή»), χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερη δυναμική η οποία κατά κοινή ομολογία εξέλειπε από τον Εθνικό κόσμο.

Aπό τον Αγαμέμνονα στον Θησέα. Μία ερμηνευτική απόπειρα δια μέσου των «Σφυρήλατων»

Aπό τον Αγαμέμνονα στον Θησέα. Μία ερμηνευτική απόπειρα δια μέσου των «Σφυρήλατων»

Πολύ συχνά προκύπτει το ερώτημα για το κατά πόσο η επιλογή ενός ολομεταλλικού θώρακα (αρθρωτού ή μη) κρίνεται καταλληλότερη σε σύγκριση με έναν οργανικό θώρακα (σύνθετου ή μη) και δευτερευόντως, ποιος από τους δύο αυτούς τρόπους θωράκισης ήταν πιο προσφιλής στους Έλληνες της Ηπειρωτικής Ελλάδος από τον 15o μέχρι τον 5ο π.Χ αιώνα.

Πληθυσμιακή εκτίμηση της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Αυτοκρατορίας

Πληθυσμιακή εκτίμηση της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Αυτοκρατορίας

Οι κοινωνικές, οικονομικές και πνευματικές δομές και απαγορεύσεις της Αρχαιότητας και των μέσων χρόνων δεν άφηναν περιθώρια για την αυτόνομη ανάπτυξη της στατιστικής επιστήμης και την εφαρμογή της στον δημογραφικό τομέα.