Αρχαίες Ελληνικές Πανοπλίες

Βαρέως τύπου ολομεταλλικός Λινοθώρακας με σιδερένιες φολίδες

5ου π.Χ.

Ανακατασκευή λινοθώρακα με σιδερένιες φολίδες. Ο θώρακας φέρει πάνω από 1500 σιδερένιες φολίδες που καλύπτουν όλα τα μέρη της πανοπλίας, τις επωμίδες, τον κορμό και τις πτέρυγες. Η χρήση σιδήρου για φολίδες ήταν εναλλακτική πρακτική της χρήσεως πολύτιμων μετάλλων δηλαδή μπρούτζου και χαλκού αλλά καθόλου υποδεέστερη όσον αφορά την παρεχόμενη προστασία. Η πρόσδεσή του στο σώμα επιτυγχάνεται με πέντε σημεία ασφάλισης-απασφάλισης. Φέρει ευδιάκριτα διακοσμητικά χαρακτηριστικά στο ύψος του στήθους και των πτερύγων γεγονός που προσθέτει μεγαλοπρέπεια και κύρος στον ιδιοκτήτη του.

Φολιδωτό κολάρο Αλεξανδρινής περιόδου αποτελούμενο από 400 περίπου μπρούτζινες φολίδες καλύπτει την θωρακική χώρα. Το εξάρτημα αυτό ασφαλίζει με δερμάτινο λουρί στο πίσω μέρος του λαιμού με τέτοιο τρόπο που δεν εμποδίζει τις όποιες κινήσεις του κεφαλιού.

Τα υποδήματα, «εκδρομίδες»,είναι κατασκευασμένα εξ’ολοκλήρου από δέρμα και σε αυτήν την περίπτωση καλύπτουν σχεδόν όλο το μήκος των κνημίδων προσφέροντας υποτυπώδη προστασία από πλήγματα αλλά διατηρώντας το θερμοκρασιακό καθεστώς των κάτω άκρων σε υψηλά επίπεδα. Το πέλμα έχει πάχος περίπου 1,5 εκατοστών και στην εξωτερική του πλευρά φέρει σιδερένιες κεφαλές για καλύτερη πρόσφυση στα πεδία των μαχών. Τα υποδήματα ασφαλίζουν με την βοήθεια δερμάτινων κορδονίων και ζευγάρια θηλιών.

Η ξύλινη θήκη του ξίφους είναι αναρτημένη με δερμάτινο τελαμώνα στο αριστερό μέρος του κορμού του οπλίτη. Φέρει διακόσμηση από μπρούτζινο ρόδακα και ξύλινη περίτεχνη απόληξη, δερμάτινη εξωτερική επένδυση για προστασία του ξύλου και καλύτερη εφαρμογή λαβής.

Άρθρα - Νέα

H αντίληψη της έννοιας του Ιστορικού χρόνου στον Παγανιστικό και Χριστιανικό κόσμο

H αντίληψη της έννοιας του Ιστορικού χρόνου στον Παγανιστικό και Χριστιανικό κόσμο

Η έννοια του χρόνου στην Εβραϊκή σκέψη, αν και απροσδιόριστο μέγεθος (Έζρας 10,13: «ο χρόνος είναι βροχή»), χαρακτηρίζεται από μία ιδιαίτερη δυναμική η οποία κατά κοινή ομολογία εξέλειπε από τον Εθνικό κόσμο.

Aπό τον Αγαμέμνονα στον Θησέα. Μία ερμηνευτική απόπειρα δια μέσου των «Σφυρήλατων»

Aπό τον Αγαμέμνονα στον Θησέα. Μία ερμηνευτική απόπειρα δια μέσου των «Σφυρήλατων»

Πολύ συχνά προκύπτει το ερώτημα για το κατά πόσο η επιλογή ενός ολομεταλλικού θώρακα (αρθρωτού ή μη) κρίνεται καταλληλότερη σε σύγκριση με έναν οργανικό θώρακα (σύνθετου ή μη) και δευτερευόντως, ποιος από τους δύο αυτούς τρόπους θωράκισης ήταν πιο προσφιλής στους Έλληνες της Ηπειρωτικής Ελλάδος από τον 15o μέχρι τον 5ο π.Χ αιώνα.

Πληθυσμιακή εκτίμηση της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Αυτοκρατορίας

Πληθυσμιακή εκτίμηση της Ρωμαϊκής και Βυζαντινής Αυτοκρατορίας

Οι κοινωνικές, οικονομικές και πνευματικές δομές και απαγορεύσεις της Αρχαιότητας και των μέσων χρόνων δεν άφηναν περιθώρια για την αυτόνομη ανάπτυξη της στατιστικής επιστήμης και την εφαρμογή της στον δημογραφικό τομέα.